W tym roku Ziko Dermo obchodzi 10 urodziny. Ta okrągła rocznica to doskonały moment na podsumowanie tego, co już za nami i pochwalenia się planami na przyszłość. Od dekady towarzyszymy kobietom w ich drodze do piękna i zdrowia, pomagając w wyborze jak najlepszej pielęgnacji i oferując największy w kraju wybór dermokosmetyków. Zmieniamy się, wciąż szukamy najlepszych rozwiązań, poszerzamy ofertę o nowe segmenty i marki – wszystko po to, by jak najlepiej służyć kobietom.
Każdego dnia odwiedzają nas setki kobiet, którym pomagamy dokonywać najlepszych wyborów dotyczących kosmetyków. Nasze spotkania w Ziko Dermo często zaczynają się od ogólnych pytań, np.: „Szukam dobrego kremu przeciwzmarszczkowego na dzień”, „Który szampon wzmocni moje włosy?”. Ale żeby właściwie na nie odpowiedzieć, trzeba o kobiecie wiedzieć więcej. Dlatego nasze konsultacje przeradzają się w długie rozmowy. Nie tylko o wyborze kosmetyków, ale także o składnikach, jakie zawierają, o tym, jak należy je nakładać, które warto ze sobą łączyć, a które nie. To również rozmowy o zdrowiu, stylu życia, nawykach, rodzinie, pracy. Często słyszymy historie, które chwytają za serce, bo wiele nawyków pielęgnacyjnych wynosimy z domu rodzinnego. W czasach, gdy na półkach drogeryjnych można było znaleźć dwa rodzaje kremu, wiele kobiet samodzielnie przygotowywało specyfiki do pielęgnacji. Dziś wybór kosmetyków jest ogromny, ale wcale nie łatwiejszy i często kobiety szukają przewodnika, który pomoże im znaleźć najlepszy rodzaj pielęgnacji.
Jesteśmy szczęśliwi, że w tych poszukiwaniach wybierają na swojego doradcę właśnie Ziko Dermo. Chcemy być dla nich partnerem. Uważnie obserwujemy, jak kobiety się zmieniają, słuchamy, czego potrzebują, jakie mają oczekiwania i jakie marzenia. Widzimy, że wiedzą na temat pielęgnacji coraz więcej, poszukują nowych, bardziej specjalistycznych informacji, są coraz bardziej świadome swoich potrzeb.
Nasze spotkania z kobietami to niekończący się dialog, który trwa od dziesięciu lat. Kobiety wracają do nas, przyprowadzają swoje mamy, córki, siostry, przyjaciółki. Przychodzą nastolatki, kobiety w ciąży, młode mamy, kobiety dojrzałe. Każda z nich jest dla nas ważna i piękna. Bo prawdziwe piękno jest w każdej z nas. Czasem trzeba tylko pomóc, je odkryć. I my staramy się to robić.
Daj się poznać, bo twoja zdrowa skóra to nasza misja
Ziko Dermo powstało z myślą o kobietach – ich potrzebach, oczekiwaniach, problemach z cerą i włosami. A często trudno określić, jakiej pielęgnacji potrzebuje skóra bez jej dokładnej analizy. Dlatego od samego początku naszej działalności w każdej drogerii Ziko Dermo klientki mogły skorzystać z bezpłatnej konsultacji i porady wykwalifikowanych dermokonsultantów (obecnie w naszych stacjonarnych drogeriach w całym kraju pracuje 110 dermokonsultantek i jeden dermokonsultant), którzy codziennie fachowo diagnozują stan skóry i włosów kobiet, a następnie proponują im odpowiednią pielęgnację oraz indywidualnie dobrane kosmetyki. W żadnej innej drogerii kobiety nie mogą liczyć na tak łatwo dostępną i profesjonalną poradę. „Największym wyzwaniem w naszej pracy jest spełnienie potrzeb i oczekiwań kobiet. Nasza misja nie kończy się na sprzedaży produktu. Wyzwaniem jest zbudowanie relacji i zaufania, a nie dałoby się tego zrobić, gdyby nasze diagnozy i polecenia byłyby błędne. To coś o wiele bardziej wartościowego niż sprzedaż” – mówi Magdalena Wieliczko, kosmetolog, dermokonsultantka i specjalistka do spraw promocji i sprzedaży, związana z Ziko Dermo od początku istnienia firmy.
Jak to się zaczęło, czyli pierwsza drogeria Ziko Dermo
Historia Ziko Dermo rozpoczęła się w maju 2012 roku, kiedy swoje podwoje dla klientek otworzyła krakowska drogeria na Osiedlu Jagiellońskim. Niedługo potem ruszyły kolejne punkty Ziko Dermo w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i Łodzi. Dziś w całej Polsce mamy 53 drogerie w 24 miastach, a te kobiety, które nie mogą do nas dotrzeć osobiście, chętnie korzystają z otwartego w 2021 roku sklepu internetowego zikodermo.pl. Nasza drogeria internetowa działa w tandemie z kanałami na You Tube i social mediami Ziko Dermo. Pandemia ograniczyła dostęp do stacjonarnych drogerii, kobiety miały więc utrudnioną możliwość diagnozy potrzeb skóry i doboru odpowiedniej pielęgnacji. Dzięki platformie online powstał więc kolejny kanał, gdzie możemy spotkać się z naszymi klientkami. „Jako Ziko Dermo spotykamy się z kobietami także w sieci. Mamy bardzo dobrze rozwinięte kanały na You Tube, Facebooku oraz Instagramie i tak naprawdę każda z pań może do nas dotrzeć z własnego domu oraz na bieżąco śledzić nowinki kosmetyczne i poznawać nowości z oferty Ziko Dermo. Dzielimy się tam także wiedzą merytoryczną, poradami i inspiracjami” – dodaje Magdalena Wieliczko.
Holistyczne podejście do kobiecego piękna
Od samego początku bardzo bliskie było nam całościowe spojrzenie na pielęgnację, dlatego rozmowy z odwiedzającymi nas kobietami dotyczą nie tylko nawyków dotyczących dbania o urodę, ale wielu innych sfer – zdrowia, rodziny, pracy, diety i stylu życia. Dlaczego to tak ważne? Dlatego, że skóra, włosy i paznokcie odzwierciedlają to, jak ma się ciało oraz dusza. Przez wszystkie lata naszej pracy zachęcałyśmy panie, i nadal to robimy, by nie zapominały o sobie, były wobec siebie wyrozumiałe, spełniały swoje marzenia, dbały o relacje, znajdowały chwile na zadbanie o siebie. Każdej kobiecie powtarzamy: „Jesteś najważniejszą osobą w swoim życiu. Miłość, czułość i szacunek do siebie wyzwalają ukryte piękno, a świadoma pielęgnacja wyraża się w uważności na indywidualne potrzeby oraz akceptacji siebie i własnych niedoskonałości. To poszukiwanie i wybór drogi, dzięki której najlepiej zadbasz o siebie i odzyskasz równowagę wewnętrzną”. To również wartości, które przyświecają Ziko Dermo od początku istnienia marki.
Ważnym dla nas trendem bliskim holistycznemu podejściu jest mindfulness beauty, czyli uważność w pielęgnacji, która polega także na świadomym stosowaniu produktów kosmetycznych. Jeśli kobiety – w czym pomagamy im od dziesięciu lat – prawidłowo rozpoznają swoje problemy ze skórą i włosami, będą mogły wprowadzić do pielęgnacji produkty dostosowane do ich indywidualnych potrzeb, co jest kluczowe w dbaniu o zdrowie oraz urodę.
Dermo – na styku kosmetyki i dermatologii
Naszą misją – oprócz pomagania kobietom w doborze najlepszej dla nich pielęgnacji – jest zaproponowanie im produktów, które w pełni zaspokoją potrzeby ich skóry i włosów. Dlatego postawiliśmy na dermokosmetyki. Czym różnią się one od zwykłych drogeryjnych kremów, balsamów i innych produktów? „Istnieją pewne różnice, zarówno na etapie tworzenia receptur, jak i wytwarzania produktów, które pozwalają odróżniać kremy drogeryjne od dermokosmetyków. Dermokosmetyki i kosmetyki oczywiście mają podobny zakres badań, nie wypuszcza się na rynek produktów nieprzebadanych. Natomiast dermokosmetyki są ukierunkowane na działanie lecznicze, specjalistyczne, często na dermatozy. Ich składniki aktywne działają na problem, np. naczynkowy, trądzikowy, mają działanie rozjaśniające. Stężenie substancji aktywnych jest na tyle wysokie i znajdują się one na pierwszym miejscu składników, że ten efekt jest widoczny. A kosmetyki najczęściej mają działanie ogólne lub uniwersalne. Większość osób może je zastosować, będą pielęgnowały i nawilżały skórę, ale w przypadku dermatozy nie są wystarczające” – mówi Beata Orlicka, koordynatorka do spraw promocji i sprzedaży dermokosmetyków w Ziko Dermo.
Każdy znajdzie najlepszy produkt dla siebie
Współpracujemy z niemal osiemdziesięcioma najlepszymi markami dermokosmetycznymi tworzącymi produkty do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Mamy też kosmetyki przeciwsłoneczne oraz polecane i sprawdzone emolienty dla dzieci oraz niemowląt już od pierwszego dnia życia. „Naprawdę jest w czym wybierać. Często są to dermokosmetyki, z pomocą których wykonywane są zabiegi w gabinetach kosmetycznych. Wiele marek dermokosmetycznych prowadzi swoje własne gabinety kosmetyczne również w Polsce. U nas w drogerii można kupić kosmetyki takiej marki, by kontynuować kurację w domowych warunkach” – zapewnia Beata Orlicka.
Ziko Dermo – w ciągłej podróży do zdrowia i piękna
W 2022 r. obchodzimy 10 rocznicę powstania. Okrągłe urodziny to okazja do świętowania, podsumowań, ale też planowania przyszłości. Wciąż chcemy towarzyszyć kobietom w ich drodze do piękna, zdrowia i dobrego samopoczucia. Od niedawna spotykamy się z nimi podczas akcji Beauty Day, które cyklicznie odbywają się w drogeriach Ziko Dermo. Podczas tych spotkań opracowujemy dla nich spersonalizowany plan pielęgnacji i dobieramy najlepsze dla ich potrzeb produkty. Otwieramy się też na nowe segmenty rynku dermokosmetycznego, bo w naszych drogeriach rozszerzamy asortyment wyspecjalizowanych produktów do dłoni i paznokci. Staramy się być częścią holistycznego dbania o siebie każdej kobiety, jednocześnie promując ten nurt. Zajrzyj do nas i pozwól nam o siebie zadbać. Zapraszamy!