Regulamin sprzedaży wysyłkowej Ziko Dermo
Obowiązuje od 1.01.2023r
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania Umów sprzedaży Produktów na odległość, za pośrednictwem Serwisu ZIKODERMO.PL.
- Zasady korzystania z Serwisu ZIKODERMO.PL określone są w odrębnym Regulaminie Serwisu ZIKODERMO.PL, dostępnym tutaj.
- Regulamin jest udostępniany nieprzerwanie na stronie internetowej Serwisu ZIKODERMO.PL w sposób umożliwiający Kupującym jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
§ 2. DEFINICJE
- Serwis ZIKODERMO.PL – prowadzona przez Usługodawcę platforma handlowa on-line o charakterze zamkniętym, w ramach której dokonywane są transakcje zawarcia Umowy sprzedaży Produktów na odległość, oraz świadczone są inne usługi związane z transakcjami, utrzymywana w domenie zikodermo.pl, a także służąca prezentacji Produktów oferowanych przez Kontrahentów oraz pośredniczeniu w sprzedaży tych Produktów.
- Usługodawca - Socrates Time sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Henryka Kamieńskiego 51, 30-644 Kraków, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa–Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000642366, NIP: 6772408879, REGON: 365650732, kapitał zakładowy: 45 000 złotych.
- Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych dokonującą z Usługodawcą lub Kontrahentem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli Umowa sprzedaży nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.
- Konto – narzędzie informatyczne udostępniane Kupującemu przez Usługodawcę w ramach umowy o świadczenie usług cyfrowych w rozumieniu art. 5a Ustawy, zgodnie z Regulaminem Serwisu ZIKODERMO.PL.
- Kupujący – osoba fizyczna, w tym Konsument, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta z Serwisu ZIKODERMO.PL i planuje dokonać, dokonuje lub dokonała zakupu Produktów oferowanych przez Kontrahenta prowadzącego Drogerię Ziko Dermo w ramach Oferty Handlowej Kontrahenta.
- Operator Płatności – PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Grunwaldzkiej 186, 60-166 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000274399, o kapitale zakładowym 4 944 000 złotych w całości opłaconym, posiadającym NIP: 779-23-08-495, będąca podmiotem świadczącym usługi płatnicze w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych w Serwisie ZIKODERMO.PL, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, z którą Użytkownik może kontaktować się poprzez formularz kontaktowy pod adresem https://poland.payu.com/kontakt/
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Kontrahent – przedsiębiorca prowadzący drogerię ZIKO Dermo prezentujący Produkty w ramach Oferty Handlowej Kontrahenta, współpracujący z Usługodawcą na podstawie umowy o współpracy w ramach Serwisu ZIKODERMO.PL. Listę Kontrahentów stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu, dostępny tutaj.
- Oferta Handlowa Kontrahenta – Produkty lub usługi oferowane przez Kontrahenta, które są prezentowane w Serwisie ZIKODERMO.PL.
- Produkt – towar oferowany do sprzedaży na odległość w Serwisie ZIKODERMO.PL w ramach Oferty Handlowej Kontrahenta.
- Punkt Odbioru – miejsce odbioru zakupionego Produktu wybrane przez Kupującego spośród lokalizacji udostępnionych przez Kontrahenta.
- Usługa płatnicza – realizowana przez Operatora Płatności usługa zapłaty za Produkty nabywane w ramach Oferty Handlowej Kontrahenta.
- Usługodawca – Socrates Time Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Henryka Kamieńskiego 51, 30-644 Kraków, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa–Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000642366, NIP: 6772408879, REGON: 365650732, kapitał zakładowy: 45 000 złotych.
- Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U z 2020 roku, poz. 287 z późn. zm.).
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 2022 roku, poz. 1360 z późn. zm.).
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana za pośrednictwem Serwisu ZIKODERMO.PL, między Kontrahentem a Kupującym, na odległość, której przedmiotem są Produkty.
§ 3. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY PRODUKTÓW
- W celu dokonania zakupu Produktu, po jego wyborze z listy Produktów, Kupujący chcąc dodać produkt do koszyka, zobligowany jest w pierwszej kolejności do wyboru poprzez zacheckowanie właściwego sposobu dostawy spośród następujących opcji:
a) odbiór osobisty w Punkcie Odbioru spośród listy Punktów Odbioru zgłoszonych przez Kontrahentów w Serwisie ZIKODERMO.PL. lub
b) wysyłka na adres wskazany przez Kupującego, w tym wysyłka do paczkomatu. Możliwe jest również wybranie w pierwszej kolejności Produktu poprzez kliknięcie ikony koszyka lub pola „do koszyka”, a następnie dokonanie wyboru sposobu dostawy.
Możliwe jest również wybranie w pierwszej kolejności Produktu poprzez kliknięcie ikony koszyka lub pola „do koszyka”, a następnie dokonanie wyboru sposobu dostawy .
- Po dokonaniu wyboru sposobu dostawy, Kupujący zapoznaje się z Ofertą Handlową Kontrahenta, który umożliwia odbiór Produktów w wybranym przez Kupującego Punkcie Odbioru lub wysyłkę na wskazany adres.
- Po zapoznaniu się z Ofertą Handlową Kontrahenta, Kupujący dokonuje wyboru Produktu oraz jego ilości, który zamierza nabyć. Kupujący korzysta z koszyka. Przed złożeniem zamówienia Kupujący może dowolnie zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie do niego kolejnych Produktów lub ich usuwanie, jednakże z zachowaniem wybranego sposobu dostawy lub Punktu Odbioru zgodnie z ust. 1 powyżej.
- Po wyborze Produktów, Kupujący, klikając w pole „Przejdź do zamówienia”, zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania zamówień.
- Złożenie zamówienia wymaga wskazania przez Kupującego wszelkich niezbędnych do zawarcia Umowy sprzedaży oraz jej realizacji, danych wskazanych w formularzu, a także dokonania akceptacji Regulaminu.
- Kupujący składa zamówienie po prawidłowym wypełnieniu formularza i kliknięciu w pole „Przejdź do podsumowania”, a następnie „Zamawiam i płacę.” Z chwilą złożenia zamówienia przez Kupującego, jego dane osobowe, objęte formularzem zamówienia lub przypisane do Konta, które służą realizacji transakcji, są udostępniane Kontrahentowi, który prowadzi wybrany przez Kupującego Punkt Odbioru , w zakresie niezbędnym do umożliwienia Kupującemu złożenia zamówienia i realizacji Umowy sprzedaży zawartej z Kontrahentem.
- Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego, złożoną przez Kupującego Kontrahentowi (sprzedawcy).
- Z chwilą otrzymania przez Kupującego od Kontrahenta wiadomości e-mail informującej o realizacji płatności i przyjęciu przez Kontrahenta zamówienia do realizacji, następuje zawarcie Umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Kontrahentem.
- Kupujący ma możliwość dokonania zakupu logując się do swojego Konta lub bez rejestracji w Serwisie ZIKODERMO.PL. Usługodawca udostępnia również możliwość rejestracji Konta podczas dokonywania zakupu w Serwisie ZIKODERMO.PL.
§ 4. PŁATNOŚĆ
- Kupujący dokonuje płatności z góry za zamówiony Produkt poprzez skorzystanie z systemu płatności Operatora Płatności i wykonanie poleceń systemu płatności lub dokonanie przelewu tradycyjnego, korzystając z danych do przelewu w wiadomości mailowej potwierdzającej dokonanie zamówienia.
- Korzystając z systemu płatności Operatora Płatności, Kupujący zostaje przekierowany w bezpiecznym szyfrowanym połączeniu na stronę serwisu Operatora Płatności.
- Operator Płatności jest odrębnym administratorem danych osobowych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych.
- Jeżeli zamówienie Kupującego nie zostanie opłacone w ciągu 14 dni od chwili złożenia zamówienia, Usługodawca anuluje zamówienie. Zamówienie jest anulowane również, gdy opłacone zamówienie nie zostanie odebrane w terminie 14 dni od dnia powiadomienia, o którym mowa w § 6 ust. 3 lit. b lub próby doręczenia na wskazany adres dostawy – w takim przypadku kwota zamówienia (cena za Produkt) zostanie zwrócona Kupującemu w taki sam sposób, w jaki została dokonana płatność za zamówiony Produkt.
- Możliwe jest również dokonanie płatności przy użyciu Karty Podarunkowej Ziko Dermo, której zasady korzystania są określone odrębnym regulaminem dostępnym tutaj.
§ 5. CENY
- Wszystkie wskazane w Serwisie ceny są cenami brutto, zawierającymi podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości wynikającej z odrębnych przepisów.
- W przypadku wyboru dostawy do Punktu Odbioru, ceny uwzględniają odbiór zamówienia w Punkcie Odbioru wybranym przez Kupującego.
- W przypadku wyboru dostawy poprzez wysyłkę na wskazany przez Kupującego adres, do ceny doliczona zostanie opłata za wysyłkę zgodnie z aktualnym cennikiem dostępnym na stronie: www.zikodermo.pl/strony/dostawa.html
- Kupujący dokonuje zakupu Produktu według ceny obowiązującej w chwili złożenia zamówienia.
§ 6. SPOSÓB DOSTAWY I CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Dostawy realizowane są jedynie na terenie Polski.
- Po zawarciu Umowy sprzedaży nie ma możliwości zmiany sposobu dostawy lub Punktu Odbioru.
- 1. W przypadku dostawy do Punktu Odbioru:
a) Kontrahent przygotowuje zamówione Produkty do odbioru w terminie 3 dni roboczych od zawarcia Umowy sprzedaży.
b) Po przygotowaniu zamówionego Produktu do odbioru, Kupujący otrzymuje wiadomość e-mail oraz sms z informacją o zamówieniu gotowym do odbioru oraz kodem autoryzacyjnym, niezbędnym do odbioru zakupionych Produktów w Punkcie Odbioru.
c) Kupujący powinien odebrać zamówienie wraz z fiskalnym dowodem zakupu, w Punkcie Odbioru nie później niż w terminie 14 dni od dnia wysłania Kupującemu powiadomienia o zamówieniu gotowym do odbioru, podając kod odbioru uzyskany zgodnie z lit. b powyżej.
d) Po odebraniu zamówionego Produktu, Kupujący otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem odbioru Produktu.
- W przypadku dostawy poprzez wysyłkę na adres, w tym do paczkomatu:
a) Zamówienie Produktu zostanie przekazane do realizacji niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży, przy czym w przypadku płatności przelewem (przedpłata) albo za pośrednictwem Operatora Płatności wysyłka będzie realizowana dopiero po zaksięgowaniu wpłaty za Produkty odpowiednio na rachunku bankowym Kontrahenta w serwisie Operatora Płatności (po pozytywnej autoryzacji transakcji).
b) Produkty wysyłane są za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia, w terminie do 3 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty za Produkty na rachunku bankowym Kontrahenta, w przypadku dokonania przez Kupującego przelewu tradycyjnego lub po zaksięgowaniu wpłaty za Produkty na rachunku bankowym Usługodawcy w serwisie Operatora Płatności zgodnie z lit. a) powyżej. Wyżej wskazany termin może ulec przedłużeniu z istotnych przyczyn losowych, przy czym będzie on nie dłuższy niż 7 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty za Produkty na rachunku Kontrahenta w serwisie Operatora Płatności.
c) Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Produktem, sugerujemy, aby Konsument sprawdził przesyłkę i wskazujemy, że w przypadku stwierdzenia:
1) uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki,
2) niekompletności przesyłki,
3) niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia,
Konsument jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku sugerujemy zapisanie uwag lub notatki ze zdarzenia w obecności kuriera oraz niezwłoczne powiadomienie Kontrahenta o zaistniałej sytuacji (tel. +48 12 395 11 44, email: bok@zikodermo.pl).
W razie stwierdzenia uszkodzeń przesyłki podczas odbioru przesyłki, sugerujemy sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności kuriera, a w przypadku dostawy za pośrednictwem paczkomatu, postępowanie zgodne z instrukcjami wyświetlanym na ekranie paczkomatu.
d) Kupujący niebędący Konsumentem w chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej zawartość. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany jest zgłosić ten fakt dostawcy Produktu i niezwłocznie skontaktować się z Kontrahentem. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Produktu w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem i dostawcę przesyłki.
e) Przypominamy, że zgodnie z art. 548 § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego (Klienta) korzyści i ciężary związane z rzeczą (Produktem) oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (Produktu)
f) Jeżeli Produkt ma zostać przesłany przez Kontrahenta Konsumentowi, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Produktu Konsumentowi.
§ 7. Uprawnienia Konsumenta do odstąpienia od Umowy (zwrot Produktu)
- Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży Produktu, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 (czternastu) dni, od objęcia Produktu w posiadanie, a w przypadku Umowy sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia przed upływem terminu na adres Kontrahenta widniejący na dokumencie sprzedaży.
- Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 powyżej można złożyć także na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Kontrahent przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać (co oznacza anulowanie zamówienia).
- Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, Kontrahent poinformuje Konsumenta o przyjęciu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu albo o uznaniu oświadczenia o odstąpieniu za bezskuteczne, jeżeli zostało złożone w sposób niezgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Kontrahentowi, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania wyżej wskazanego terminu wystarczy odesłanie Produktu przed upływem tego terminu. Produkt należy zapakować w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny transport. Produkt należy odesłać na adres siedziby Kontrahenta wskazany w dowodzie zakupu.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu (koszt odesłania).
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Kontrahent ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu do Konsumenta, przy czym może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Kontrahenta, Kontrahent nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- W celu usprawnienia procesu zwrotu, do oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży należy dołączyć dowód zakupu.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w sytuacjach określonych w art. 38 Ustawy, tj. w szczególności w odniesieniu do umów:
a) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
b) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
c) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
§ 8. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Reklamacje dotyczące niezgodności Produktu z Umową sprzedaży zawartej przez Kupującego za pośrednictwem Serwisu ZIKODERMO.PL z Kontrahentem, należy kierować bezpośrednio do Kontrahenta, od którego Produkt został kupiony.
- Kontrahent jest zobowiązany do dostarczenia Kupującemu Produktu wolnego od wad. Wada polega na niezgodności sprzedanego Produktu z Umową sprzedaży.
- Reklamacje, z tytułu niezgodności Produktu z Umową sprzedaży można składać pisemnie bezpośrednio na adres Kontrahenta lub pocztą e-mail korzystając z danych Kontrahenta wskazanych w dowodzie zakupu Produktu. Kontrahent ma obowiązek udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji zawierającej niezbędne informacje, zgodnie z ust. 4 poniżej.
- W treści zgłoszenia reklamacyjnego należy podać następujące informacje: rodzaj zgłaszanego roszczenia, krótki opis przyczyny uzasadniającej reklamację oraz dane kontaktowe Kupującego. Do zgłoszenia należy dołączyć fiskalny dowód zakupu Produktu. W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne nie zawiera informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, Kontrahent skontaktuje się z Kupującym w celu ich uzyskania, wykorzystując dane Kupującego wskazane w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności Produktu z Umową sprzedaży, jest zobowiązany na koszt Kontrahenta dostarczyć mu wadliwy Produkt na adres Kontrahenta wskazany w dowodzie zakupu z dopiskiem „Reklamacja”.
- Kontrahent ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Kontrahenta jest dłuższy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia Kontrahentowi przed upływem terminu.
- W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem, Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, jeśli:
1) nie ma właściwości, które Produkt danego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
2) nie ma właściwości, o których Kontrahent zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
3) nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Kontrahenta przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
4) został Kupującemu wydany w stanie niezupełnym.
- Jeżeli Kupującym jest Konsument, Produkt jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają w szczególności jego:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Kontrahenta najpóźniej w momencie zawarcia Umowy sprzedaży i który Kontrahent zaakceptował.
- Jeżeli Kupującym jest Konsument, Produkt aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży musi:
1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać biorąc pod uwagę charakter Produktu oraz publiczne zapewnienie Kontrahenta lub osoby działającej w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Kontrahent nie wiedział o publicznym zapewnieniu lub nie mógł o nim wiedzieć; przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane lub publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta;
3) być dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument mógł rozsądnie oczekiwać;
4) być tej samej jakości jak próbka lub wzór udostępnione przez Kontrahenta Konsumentowi przed zawarciem Umowy sprzedaży.
Kontrahent nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży w zakresie opisanym powyżej , jeżeli Konsument najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży został poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności Produktu z Umową sprzedaży oraz Konsument wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
- Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Kupujący niebędący Konsumentem może:
1) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Kontrahent niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Produktu z wadą pozostaje do wartości Produktu bez wady. Kupujący nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli wada Produktu jest nieistotna;
2) żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Kontrahent jest zobowiązany wymienić wadliwy Produktu na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu cywilnego.
- Jeżeli Kupującym jest Konsument, a Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Kontrahent może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Kontrahent może dokonać naprawy gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Kontrahenta. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Kontrahenta, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży, wartość Produktu zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony.
- Kontrahent dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Koszty naprawy lub wymiany Produktu ponosi Kontrahent.
- Jeżeli Kupującym jest Konsument, a Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może złożyć Kontrahentowi oświadczenie o obniżeniu ceny Produktu albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży i przesłać je na adres Kontrahenta, gdy:
a) Kontrahent odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży,
b) Kontrahent nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową sprzedaży,
c) brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży występuje nadal mimo, że Kontrahent próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową sprzedaży,
d) brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego skorzystania z uprawnień Konsumenta do żądania naprawy lub wymiany Produktu,
e) z oświadczenia Kontrahenta lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez niedogodności dla Konsumenta.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jest nieistotny.
- Obniżona cena Produktu, będąca skutkiem złożenia przez Konsumenta oświadczenia o obniżeniu ceny, pozostaje w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową sprzedaży. Kontrahent ma obowiązek zwrócić Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży, o którym mowa w ust. 16, Konsument niezwłocznie zawraca Kontrahentowi Produkt na jego koszt, a Kontrahent zwraca Konsumentowi cenę najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania. Kontrahent dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraził wyraźną zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli brak zgodności z Umową sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy sprzedaży, Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, że Konsument zgodzi się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową sprzedaży.
§ 9. USŁUGI PŁATNICZE
- Kupujący dokonując wyboru formy płatności w ramach składania zamówienia ma możliwość skorzystania z Usługi płatniczej świadczonej przez Operatora płatności.
- W ramach Usługi płatniczej Operator płatności obsługuje:
a) płatności dokonywane w drodze przelewów elektronicznych, obejmujące płatności bezgotówkowe w pieniądzu polskim dokonywane w drodze przelewów internetowych,
b) płatności dokonywane w pieniądzu polskim w przelewów elektronicznych,
c) płatności dokonywane za pomocą karty płatniczej akceptowanej przez bank lub centrum autoryzacyjno-rozliczeniowe współpracujące z Operatorem płatności w ramach realizacji Usługi płatniczej.
§ 10. OCHRONA PRYWATNOŚCI
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie ZIKODERMO.PL zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „ogólne rozporządzenie o ochronie danych”), w odniesieniu do danych Użytkowników, w tym Kupujących, korzystających z Usług, jest Socrates Time sp. z o.o. z siedzibą ul. Henryka Kamieńskiego 51, 30-644 Kraków, KRS: 0000642366, NIP: 6772408879, REGON: 365650732.
- Administrator udostępnia dane osobowe Kupujących dokonujących zamówień Produktów, bądź realizujących umowę zawartą z Kontrahentem w celu realizacji umowy Operatorowi płatności w zakresie, w jakim jest to niezbędne do umożliwienia Kupującemu dokonania płatności za pomocą narzędzi udostępnianych przez Operatora płatności oraz na podstawie swojego uzasadnionego interesu prawnego Kontrahentowi w zakresie, w jakim jest to niezbędne do umożliwienia mu zawarcia i wykonywania umowy z Kupującym. Każdy z administratorów wskazanych powyżej jest uprawniony do samodzielnego przetwarzania danych osobowych Kupującego w związku z wykonywaniem usługi/realizacji zamówienia lub umowy Kupującego z Kontrahentem.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane zgodnie z prawem, w tym zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Podanie danych osobowych przez Kupującego celem zawarcia Umowy jest warunkiem umownym. Brak podania danych osobowych przez Kupującego stanowić będzie przeszkodę w zawarciu Umowy. Podanie danych osobowych przez Kupującego w celu wystawienia faktury VAT jest obowiązkiem ustawowym, o ile Kupujący życzy sobie otrzymać fakturę VAT. W innym zakresie podanie danych osobowych Kupującego jest dobrowolne. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są przez Socrates Time sp. z o.o. w celach wskazanych w § 3 ust. 1 Regulaminu. Więcej informacji znaleźć można w Polityce Prywatności.
- Socrates Time sp. z o.o. zapewnia Kupującemu realizację uprawnień wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych w szczególności prawa do: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, przeniesienia danych oraz niepodlegania zautomatyzowanym decyzjom.
- Kupujący ma prawo do zgłoszenia sprzeciwu jeżeli jego dane przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
- Kupującemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku, gdyby przetwarzanie danych osobowych Kupującego narusza przepisy prawa.
- Kupujący może wykonać przysługujące mu uprawnienia wnosząc odpowiednie żądanie do Socrates Time sp. z o. o., np. w formie wiadomości na adres: …
- Socrates Time sp. z o.o. zabezpiecza dane osobowe Kupującego przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty oraz przed zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych, jak również wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych Kupującego, w tym zabezpieczenia o charakterze technicznym, w szczególności systemy szyfrowania danych.
- Dane osobowe Kupującego mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do otrzymania tych danych na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości. Dane osobowe Kupującego, mogą być także przekazywane – w zakresie i na czas niezbędny do świadczenia lub realizacji usług świadczonych przez Socrates Time sp. z o.o. – podmiotom trzecim, stanowiącym podmioty wykonujące na zlecenie Socrates Time sp. z o.o. czynności związane ze świadczeniem usług przez Socrates Time sp. z o.o.
- Zgodnie informacją zawartą w pkt. 2 powyżej Administrator udostępnia dane Kupującego Kontrahentowi lub Operatorowi płatności w zależności od usług jakich korzysta Kupujący.
- Socrates Time sp. z o.o. wykorzystuje adresy IP komputerów Kupującego zbierane w trakcie połączeń internetowych z Serwisem ZIKODERMO.PL w celach technicznych, związanych z administracją serwerami.
- Socrates Time sp. z o.o. informuje, że podczas przeglądania stron internetowych Serwisu ZIKODERMO.PL używane są przez Socrates Time sp. z o.o. pliki „cookies”, czyli niewielkie informacje tekstowe, zapisywane w komputerze Kupującego, które pozwalają dostosowywać usługi i treści do indywidualnych potrzeb i preferencji Kupującego, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez Kupującego z Serwisu ZIKODERMO.PL. Kupujący w każdej chwili ma możliwość zablokowania generowania innych niż niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu plików „cookies” poprzez wybranie odpowiedniej opcji w swojej przeglądarce internetowej.
- Socrates Time sp. z o.o. informuje, że w przypadku wyłączenia w przeglądarce internetowej opcji pozwalającej na zapisywanie plików „cookies”, korzystanie z Serwisu może być utrudnione, w tym wolniejsze niż zazwyczaj. Sposób oraz zakres działań Socrates Time sp. z o.o. z wykorzystaniem plików „cookies” opisany został w Polityce plików cookies dostępnych pod linkiem: zikodermo.pl /strony/polityka_cookies.html
§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Usługodawca jest uprawniony do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu z ważnych powodów, tj.:
a) zmiana otoczenia prawnego – zmiana obowiązujących przepisów lub wprowadzenie nowych,
b) wydanie przez uprawniony organ Państwa decyzji administracyjnej, wyroku lub rekomendacji w zakresie jakim wiążą one Usługodawcę w odniesieniu do sprzedaży Produktów na odległość.
c) zmiana w usługach świadczonych przez Usługodawcę, wynikająca z rozszerzenia lub zawężenia świadczonych w ZIKODERMO.PL Serwisie usług.
- W przypadku wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu Usługodawca każdorazowo zawiadomi Kupujących korzystających z Serwisu ZIKODERMO.PL o proponowanych zmianach w niniejszym Regulaminie wraz z ich wskazaniem i udostępnieniem treści nowego Regulaminu poprzez:
a) opublikowanie w Serwisie ZIKODERMO.PL nie później niż na 14 dni przed proponowaną datą wejścia w życie zmian Regulaminu,
b) wyhsłanie wiadomości elektronicznej, nie później niż na 14 dni przed proponowaną datą wejścia w życie zmian Regulaminu, na adres e-mail podany przez Kupującego korzystającego z Serwisu ZIKODERMO.PL, który zawarł umowę o świadczenie usług elektronicznych z Usługodawcą.
- Zmieniony Regulamin będzie obowiązywał po upływie 14 dni po jego opublikowaniu.
- Klienci, którzy dokonali zakupu Produktu przed wejściem w życie zmian Regulaminu, realizują daną transakcję na zasadach dotychczasowych.
- We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, a w szczególności przepisy Ustawy, Kodeksu cywilnego, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Wszelkie spory pomiędzy stronami Umowy rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny. Użytkownicy będący konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Krakowie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: https://www.polubowne.uokik.gov.pl/.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.
Regulamin serwisu zikodermo.pl obowiązujący do 31.12.2022 r. jest dostępny tutaj.