Zwroty i reklamacje
Informacje o zwrotach i reklamacjach.
1. Prawo odstąpienia od umowy, wzór Formularza Odstąpienia
2. Informacja o sposobie złożenia reklamacji
3. Informacja o platformie ORD
1. INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Informujemy, iż wyroby medyczne mogą być zwracane do drogerii wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania.
Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy (w przypadku zamówienia złożonego z dostawą za pośrednictwem firmy kurierskiej INPOST), muszą Państwo poinformować nas (Drogeria Ziko Dermo ul. Bytomska 71, 41-940 Piekary Śląskie, adres e-mail: biuro@zikodermo.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną lub pocztą). Mogą Państwo skorzystać z wzoru zamieszczonego formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Zwrot produktu powinien nastąpić niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli zwrócą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (dotyczy zwrotu w formie wysyłkowej). Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
W zależności od wybranej metody dostawy mogą Państwo dokonać zwrotu w jeden z następujących sposobów:
- Zamówienia z odbiorem osobistym, mogą Państwo zwrócić produkt wyłącznie w drogerii stacjonarnej, w której zamówienie zostało odebrane;
- Zamówienia wysyłkowe, zrealizowane przez firmę kurierską INPOST proszę odesłać na adres: Drogeria Ziko Dermo ul. Bytomska 71, 41-940 Piekary Śląskie
Wyłączenie uprawnienia do odstąpienia od Umowy:
- dla rzeczy ulegającej szybkiemu zepsuciu lub mającej krótki termin przydatności do użycia
- dla rzeczy dostarczanej w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względów na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. kosmetyki, suplementy diety, pieluszki, laktatory, smoczki)
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy dotyczącej zamówienia z wysyłką, zrealizowaną przez firmę kurierską INPOST)
– Adresat: Drogeria Ziko Dermo ul. Bytomska 71, 41-940 Piekary Śląskie, adres e-mail: biuro@zikodermo.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy( *) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
....................................................
– Data zawarcia umowy(*) /odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić
2. REKLAMACJE
Reklamację można złożyć pocztą elektroniczną na adres bok@zikodermo.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu +48 12 687 57 00, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00.
W celu przyspieszenia rozpoznania reklamacji, prosimy o podanie w treści zgłoszenia reklamacyjnego:
- zgłaszanego roszczenia
- krótkiego opisu przyczyn uzasadniających reklamację
- danych kontaktowych Konsumenta.
W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne nie zawiera informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ich uzyskania.
3. INFORMACJA O PLATFORMIE ODR (Online Dispute Resolution).
Rozwiązywanie sporów konsumenckich drogą elektroniczną:
Informujemy, iż konsumenta ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i reklamacji. Chcąc skorzystać z tego rozwiązania, konsument powinien wypełnić formularz na stronie unijnej platformy ODR, która dostępna jest pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr.